top of page
  • Instagram

ENTRE BAMBOLINES

Albert Ausellé

“És molt dur no tenir feina, ho pateixo molt i tenir una altra feina em dona tranquil·litat”

10 de juliol 2025

L’Albert Ausellé, va endinsar-se al món del teatre al seu poble de manera gairebé espontània,  sense buscar res en concret va fer les proves per l’Institut del Teatre i va entrar. Des d’aleshores ha anat construint el seu camí dins del món de la interpretació. 

 

Però, l’Albert ho té clar: "Si només volgués viure del teatre, ho portaria molt malament." Aquesta és una de les primeres coses que diu l’actor, que hem pogut veure en molts registres a casa nostra, i és que no es dedica exclusivament a actuar sinó que ho compagina amb una altra feina fora del sector o com diu ell, “tinc una doble vida”, ha preferit tenir dues feines per viure tranquil·lament i no patir “és molt dur no tenir feina, ho pateixo molt i tenir una altra feina em dona tranquil·litat”. 

Detallava que hi havia i hi ha èpoques sense treballar i no volia no tenir diners, “No es defineix tant com a actor, ja que és més coses a part d’aquesta professió”. Per ell, i molts que es dediquen a l’actuació, tenir temps lliure és molt complicat de gestionar i “quan no tens diners o previsió de que t’arribin diners en molts mesos vista es fa difícil “.

D’altra banda, la tranquil·litat de tenir una altra feina el fa seleccionar una mica els projectes, i els escull més per si el projecte l’interessa i no pels diners.

El fet d’haver buscat altres feines ha estat com esmentava abans, per la gran estabilitat que sempre hi ha sigut, però considera que actualment ha augmentat, els sous s'han mantingut i no han evolucionat respecte d’anys enrere i les gires duren molt menys que abans, per tant, es cobra menys. Reivindica que, per reduir la precarietat del sector, caldria que s’hi  destinessin més diners públics i fomentar la creació de noves produccions teatrals. Especialment donant suport a noves companyies i projectes emergents que tot just estan engegant. 

A nivell personal, que cada vegada que comença un projecte nou apareix una por que no es deixa de sentir i sempre hi és, “T’entren molts dubtes de la teva validesa” perquè aquesta por desaparegui, cal confiar, intentar no pensar i deixar-te en mans del director.  A més, les crítiques l’afecten com a la gran majoria d’actors, fins al punt que ha decidit no llegir-ne cap més.

DSC_0980web-1-700x1000.jpg

Foto de: Noemi Elias

Subscriu-te per rebre les últimes actualitzacions

  • Instagram
  • YouTube
  • Facebook
  • Pinterest
bottom of page