ENTRE BAMBOLINES
Miquel Fernández
“Estar exposat és horrible et fa molt mal, jo com menys exposició tingui millor”
14 d'agost de 2025
El Miquel Fernández, es va topar amb la professió, fruit de no saber que volia personalment. Explica que amb 16 anys estava molt perdut i sense rumb, amb la sensació que no sabia què fer amb la seva vida. L’últim que s’imaginava era dedicar-se a l’escena, fins que algú li va dir que tenia aptitud per al teatre musical. Aquella frase va obrir-li els ulls i posar-se davant del públic, interpretar, ballar, entendre el funcionament d’una coreografia, tot això li va fer descobrir una part de si mateix que tenia, però no li donava valor.
Van recomanar-li una escola de Barcelona, especialitzada en teatre musical, i el canvi va ser radical: va trobar gent relacionada amb la professió i se li va començar a despertar la vocació inconscientment. A partir d’aquí se li va obrir una nova porta al món de la interpretació, però en cap moment pensava que s’hi podria dedicar i tampoc ho volia. Malgrat aquesta reticència, era cantant d’orquestra i durant dos estius no va parar de fer bolos i de treballar. Aquells dos estius de feina frenètica li van donar la disciplina de l’escena; després va venir el càsting per a Pirates, una nova oportunitat en un camí que encara ara diu no tenir del tot clar.
Després d’aquests inicis, a poc a poc ha anat creant la seva carrera professional, amb feines amb més o menys repercussió mediàtica, tot i que reconeix que ha tingut sort de no ser massa mediàtic, perquè això li permet fer vida normal: “puc anar amb qui vulgui, sortir al carrer, i no haver de marxar d’un lloc perquè la gent m’aturi.” Defensa la humilitat i la senzillesa com a base per resistir en aquesta professió. Reconeix que sovint hi ha una imatge molt allunyada de la realitat: “les catifes vermelles són un mirall fals; els actors no tenim els diners ni el glamur que sembla.” Tot i això, admet que l’ego es pot alimentar fàcilment de l’atenció i que si no toques de peus a terra acabes confonent la professió amb la realitat. El risc és evident: qui viu pendent de la fama i no aconsegueix els papers que vol, veu com no el truquen per fer proves, i això pot acabar passant factura.
També parla clar sobre la fama: “estar exposat és horrible, et fa molt de mal; com menys exposició tingui, millor.” Explica que no es pot controlar i que és difícil de gestionar: les crítiques arriben encara que t’hagis esforçat al màxim, i de cop pots entrar en una roda negativa que condiciona la teva carrera. Amb els anys, diu, això es gestiona millor, però no deixa d’afectar: “no només a tu, sinó també a la teva feina i a la teva imatge. I al final, tots tenim una vida personal i unes necessitats materials.”
Per això relativitza: ni els elogis són tan extraordinaris ni les crítiques tan devastadores; totes serveixen per aprendre. Tot és fugaç i efímer, i cal aprendre a gestionar-ho. Per ell, l’important és mantenir l’equilibri, tocar de peus a terra i treballar a poc a poc, escollint allò que t’agrada i no vivint pendent del ritme frenètic o de mantenir un nivell de vida que no pots sostenir sempre.
Per això insisteix en la importància de cuidar la salut mental, saber expressar com estàs, valorar el que tens i envoltar-te de persones que t’estimin de veritat i que parlin amb sinceritat, sense inflar-te el cap.


